Marketing Automation Specialist beviljas nya starter i Helsingborg och Järfälla

Kvinna sitter i soffa med en laptop

Dinnovate Academy, i samarbete med YrkesAkademin yrkeshögskola, har fått beviljat att fortsätta bedriva utbildningen Marketing Automation Specialist. Den tvååriga yrkeshögskoleutbildningen är även fortsatt på distans med fysiska träffar i Helsingborg (start höstterminen 2022) respektive Järfälla (start vårterminen 2023).

Marketing Automation Specialist startade för första gången 2018 i Helsingborg och får därmed sin femte start till hösten. I Järfälla startade man klasser 2019 och 2020, med ett uppehåll 2021, men nu är utbildningen alltså tillbaka i Stockholmsområdet!

I februari öppnar utbildningen för ansökan till Helsingborg, men redan nu kan du göra en intresseanmälan via Studentum, så får du ett mail om när det är dags att ansöka.

För att vara behörig till utbildningen behöver du grundläggande gymnasieexamen, samt lägst betyget E/3/G i följande kurser eller motsvarande kunskaper:

Engelska 6 (engelska B), 100p
Svenska 2 eller Svenska som andraspråk 2, 100p
Matematik 2 (Matematik B), 100p

Saknar du fullständig gymnasieexamen eller de särskilda förkunskapskrav som behövs så kan du på olika sätt visa att du ändå har den kompetens som krävs och därmed få behörighet till utbildningen. Det kallas reell kompetens.

Reell kompetens betyder att du har de kunskaper som krävs, men har fått dem på andra sätt än genom skolan. Det kan vara att du arbetat inom yrket/branschen, läst andra kurser som motsvarar behörighetskraven eller att du på annat sätt skaffat dig den kompetens som du behöver.

Läs mer på YrkesAkademins hemsida under “Behörighet”

I arbetet som Marketing automation specialist så kommer du vara en del av att leda förändringen från traditionell marknadsföring mot datadrivna automatiserade marknadsföringsinsatser. Du kommer bland annat att skapa målgruppsanpassat innehåll och jobba med CRM- och marketing automation-plattformar för att skräddarsy kundupplevelser baserat på data och insikter. Utöver det kommer du även få lära dig att planera för att driva automatiserade kampanjer baserade på kunddata, analysera och dra slutsatser kring kundresor.

Foto av Vlada Karpovich från Pexels

Relaterade artiklar

Livekurs: Så här skapar du en lyckad strategi för att sälja på Amazon

Denna kurs ger dig kunskap för att optimera ditt varumärkes närvaro på Amazon, med fokus på kanalspecifik strategi, varumärkesskydd, och innehållsoptimering. Som deltagare kommer du att få djupgående förståelse för hur man navigerar Amazons konkurrensutsatta marknadsplats och hur man anpassar sin produktstrategi och marknadsföring för att lyckas. Kursen innehåller också en analysdel som fokuserar på att utnyttja Amazon-specifik kunddata för att förbättra försäljningstekniker och harmonisera försäljningskanaler. Efter kursen kommer du att ha konkreta verktyg och insikter för att antingen förbättra din försäljning på Amazon eller skydda ditt varumärke mot potentiella risker.