SOCIAL MEDIA

35 YH poäng / 7 veckor (Heltid)

Behörighetskrav: Gymnasieexamen eller motsvarande, Svenska 2, Engelska 6, Matematik 2 eller Reell Kompetens.

Kostnad: Utbildningen är kostnadsfri, endast kostnad för litteratur tillkommer

Datum: Kursen startar 23 augusti och slut 8 oktober.

Utbildningsbevis: Efter avslutad, godkänd kurs utfärdas ett utbildningsbevis ifrån Myndigheten för Yrkeshögskolan, betygsskala IG, G & VG

Kontakt: markus@dinnovate.se

 
Seminarietider/Schema
  • V 34 – 40
  • Lärarledd tid 5 timmar/v, fördelat på 3 tillfällen.
Kursen är 7 veckor heltid med start 23 augusti och slut 8 oktober

SOCIAL MEDIA

35 YH poäng / 7 veckor (Heltid)

Denna kurs är en delkurs i Yrkeshögskoleutbildningen ”Marketing Automation Specialist”. Vi erbjuder dig möjligheten att kostnadsfritt läsa denna kurs, endast kostnad för litteratur tillkommer.

Upplägg och genomförande
Kursen är nätbaserad med digitala lektioner 2×2 timmar/vecka och tillgång till handledare 1 timmar/vecka. Du läser kursen tillsammans med befintlig klass som läser hela utbildningen.

 

Kursens syfte
Syftet med delkursen är att den studerande förstår potentialen och kan tillämpa sociala medier för att förbättra lönsamhet och marknadssatsningar genom ökad interaktivitet med kund och förtroendeskapande i olika sociala medier.

 

Mål
Målet med delkursen är att den studerande känner till de vanligast förekommande sociala mediekanalerna, deras målgrupp och användningsområden. Vilken form av kampanjer som går att genomföra på respektive medie samt kostnadsbild för dessa.

Kunskaper
Kursen ger kunskaper om

  • om olika aktuella sociala mediekanaler, deras utbredning, användningsområden och annonseringsmöjligheter
  • lämpliga val av kampanjer och kampanjmedia för olika syften
  • om hur bevakning och interaktion på sociala medier bör styras och ledas

Färdigheter
Kursen ger färdighet att

  • implementera kampanjer i sociala medier
  • analysera interaktivitet och respons för att skjuta till eller ta bort medel från kampanj

Kompetenser
Efter kursen har den studerande kompetenser att vara sammanhållande kring social medienärvaro och försäljnings/marknadsaktiviteter så att dessa sker i samklang och planerat.

Intresseanmälan