Våra kursledare
Bakom varje kurs står en engagerad och kunnig kursledare. Här möter du personerna som inte bara kan sitt ämne utan de brinner också för att göra kunskap enkel, relevant och inspirerande.

Ann-Christin Gavén
Senior konsult & CEO på HAST
Ann-Christin är coach och utbildare med ett varmt engagemang för ledarskap, samarbete och människors välmående. Hon hjälper chefer och team att hitta balansen mellan prestation och hälsa särskilt i svåra situationer. Hon har även en mastersexamen (M.phil) i psykologi och en bachelorexamen (B.A.) i social och organisationspsykologi.
Kurs: Digitalt ledarskap & Konflikthantering

Joel Landberg
Språkvetare, Copywriter & lärare i retorik
Joel är retoriker, språkvetare och föreläsare med en särskild talang för att göra språket både begripligt och roligt. Han brinner för att hjälpa andra hitta sin röst vare sig det handlar om nervositet, argumentation eller gamla romare. Joel undervisar, föreläser och håller kurser i retorik över hela Sverige.
Kurs: Copywriting

Katarina Jönsson
Marknadsförare & utbildare inom digital marknadsföring
Katarina är marknadsförare med fokus på digitala kanaler och kundupplevelser. Hon driver marknadsföringsbyrån DigitalDoo och utbildar inom digital marknadsföring både privat och på yrkeshögskolenivå. Med bakgrund inom content marketing, performance marketing och MarTech. Katarina har byggt upp en bred förståelse för hur teknik och kreativitet samverkar för att skapa effektiva marknadsstrategier.
Kurs: Smartare nyhetsbrev med AI

Kim Westervind
Digital analytiker & content specialist
Kim är en erfaren digital analytiker och content specialist med en imponerande bakgrund från Sveriges mest framstående företag. Med sin unika kombination av kreativitet och analytiska skärpa har hon hjälpt företag att växa genom att skapa insiktsdriven strategi och datadrivet innehåll. Kim utbildar också på skolor som Medieinstitutet, Nackademin, IHM och Berghs.
Kurs: Google Analytics 4

Lenny Silwer Wright
Digital analytiker & online marknadsförare
Lenny är utbildad onlinemarknadsförare på Medieinstitutet och är specialiserad inom digital analys. Han arbetar med datahämtning och bearbetning med verktyg som Supermetrics, Looker Studio, BigQuery och Google Sheets. Lenny har också en kandidatexamen i Sport management sedan tidigare.
Kurs: Looker Studio

Martin Kössler
Martin är en erfaren entreprenör och strateg inom nordiska konsumentvarumärken, med över 30 års erfarenhet av att bygga och expandera varumärken internationellt. Han grundade Scandinavian Outdoor Group (SOG) år 2001 för att stärka exporten inom outdoorbranschen och har även varit exportansvarig för Haglöfs, där han spelade en viktig roll i företagets expansion till USA.
Utöver detta har Martin varit styrelseordförande för Bergans Fritid AS, där han ledde företagets digitala transformation och varumärkesutveckling. Han är också investerare och styrelseledamot i bolag som USWE Sports AB, Polygiene AB och Digital Crew Nordic AB.
Kurs: Do’s and don’ts – distribution och export

Mattias Jonsson
Mattias har en unik kombination av teknisk expertis och affärsmässigt tänkande, vilket gör honom särskilt stark när det gäller att bygga framgångsrika team och organisationer. Med bakgrund inom IT, e-handel och fintech, har han lång erfarenhet av både utveckling och arkitektur. På senare år har hans fokus skiftat mot att vara en influencer, facilitator och strategiskt bollplank för ledare och team.
Han brinner för att skapa välfungerande organisationer, driva agil utveckling och attrahera talanger genom stark employer branding. Med mottot “Gör rätt saker och gör dem rätt” strävar han alltid efter att skapa långsiktigt värde och hållbara resultat.
Kurs: Styrning för lyckade IT-projekt