Marketing Automation Specialist beviljas nya starter i Helsingborg och Järfälla
Dinnovate Academy, i samarbete med YrkesAkademin yrkeshögskola, har fått beviljat att fortsätta bedriva utbildningen Marketing Automation Specialist. Den tvååriga yrkeshögskoleutbildningen är även fortsatt på distans med fysiska träffar i Helsingborg (start höstterminen 2022) respektive Järfälla (start vårterminen 2023).
Marketing Automation Specialist startade för första gången 2018 i Helsingborg och får därmed sin femte start till hösten. I Järfälla startade man klasser 2019 och 2020, med ett uppehåll 2021, men nu är utbildningen alltså tillbaka i Stockholmsområdet!
I februari öppnar utbildningen för ansökan till Helsingborg, men redan nu kan du göra en intresseanmälan via Studentum, så får du ett mail om när det är dags att ansöka.
För att vara behörig till utbildningen behöver du grundläggande gymnasieexamen, samt lägst betyget E/3/G i följande kurser eller motsvarande kunskaper:
Engelska 6 (engelska B), 100p
Svenska 2 eller Svenska som andraspråk 2, 100p
Matematik 2 (Matematik B), 100p
Saknar du fullständig gymnasieexamen eller de särskilda förkunskapskrav som behövs så kan du på olika sätt visa att du ändå har den kompetens som krävs och därmed få behörighet till utbildningen. Det kallas reell kompetens.
Reell kompetens betyder att du har de kunskaper som krävs, men har fått dem på andra sätt än genom skolan. Det kan vara att du arbetat inom yrket/branschen, läst andra kurser som motsvarar behörighetskraven eller att du på annat sätt skaffat dig den kompetens som du behöver.
Läs mer på YrkesAkademins hemsida under “Behörighet”
I arbetet som Marketing automation specialist så kommer du vara en del av att leda förändringen från traditionell marknadsföring mot datadrivna automatiserade marknadsföringsinsatser. Du kommer bland annat att skapa målgruppsanpassat innehåll och jobba med CRM- och marketing automation-plattformar för att skräddarsy kundupplevelser baserat på data och insikter. Utöver det kommer du även få lära dig att planera för att driva automatiserade kampanjer baserade på kunddata, analysera och dra slutsatser kring kundresor.
Foto av Vlada Karpovich från Pexels