Premiär för online-kursen “Betald annonsering i sociala medier”

hand håller smartphone med sociala media-appar

“Betald annonsering i sociala medier” är en kurs för dig som har grundläggande kunskaper i marknadsföring och kommunikation, och är nyfiken på att komma igång med kampanjer på Facebook, Instagram, LinkedIn eller Snapchat.

Kursen genomför du helt i eget tempo, på de tider som passar dig. Alla lektioner finns som videofiler, och innehållet tentas av med ett antal quiz. När du tagit del av samtliga block och klarat alla quiz så får du ett digitalt certifikat.

Lärare är Mathias Khemiri, ägare och VD för Zynq Media Group. Han har jobbat med betald annonsering i sociala medier, så kallad performance marketing, i dryga 10 år, och är även en uppskattad lärare på yrkeshögskoleutbildningen Marketing Automation Specialist.

Videotid: ca 6 timmar
Uppskattad studietid: ca 15-20 timmar
Pris: 6995 kr inkl moms

Kursinnehåll (exklusive quiz):

Del 1 – Introduktion till kursen
1 – Bakgrund och statistik över olika sociala medieplattformar

Del 2 – Annonseringsverktyg
2.1 – Varför skapades Business Manager
2.2 – Rundtur i Business Manager
2.3 – Rundtur Snapchat
2.4 – Rundtur LinkedIn

Del 3 – Strategi- och kampanjplan
3.1 – KPIer
3.2 – Målgrupper
3.3 – Sätta upp en funnel
3.4 – Evergreen

Del 4 – Content
4 – Skapa rätt content

Del 5 – Spårning och konvertering
5.1 – Google Tag Manager
5.2 – Google Analytics
5.3 – Facebook Pixel

Del 6 – Ads Manager
6.1 – Välja rätt målsättning
6.2 – Räckviddskampanjer
6.3 – Trafikkampanjer
6.4 – Leadskampanjer
6.5 – Katalog för dynamisk remarketing

Del 7 – Optimering av kampanjer
7 – Breakdown

Del 8 – Rapportering och uppföljning
8 – Google Data Studio

Vill du gå kursen? Läs mer om “Betald annonsering i sociala medier” här >

Relaterade artiklar