Betald annonsering i sociala medier

Kursen ger dig en bra praktisk inblick i annonsering i sociala medier och du får förståelse för de olika sociala medier som finns, hur man sätter upp kampanjer och optimerar de kampanjer man har. Du får även verktyg för att sätta upp relevanta KPIer samt hur man bygger Evergreen-kampanjer.
Mathias Khemiri · 5 februari, 2021

I denna fristående kurs är fokus på den betalda annonseringen i Sociala Medier. Du kommer få kunskap om de olika sociala medie-kanaler, vilken målgrupp som använder de olika kanalerna och hur du väljer kanaler för din verksamhet. Du kommer även få kunskap om hur du sätter upp en funnel som hela tiden arbetar för att skapa ny trafik och hur du sätter upp en retargetingstruktur för att bearbeta trafiken längs resan i funneln.

Du kommer lära dig hur man sätter upp Evergreenkampanjer men även lära dig hur man kan jobba med optimering och analys av pågående kampanjer. Hur vet man när en kampanj levererar eller underpresterar, hur kan man sätta upp ett A/B test för att hela tiden ha en optimal kampanjstruktur. En viktig del av att lyckas med sin betalda annonsering är även att jobba med rätt content. Efter avslutad kurs kommer du ha en stor förståelse för hur du bör jobba med content och vilka olika format som de olika placeringarna bör ha.

Kursen kommer även ge dig insikter och kunskap i vilka KPI:er man bör sätta upp och hur man kan bygga en enkel rapportmall som i realtid rapporterar ditt resultat.

Om läraren

Ej inskriven
Den här kursen är för närvarande stängd4500

kurs Inkluderar

  • 35 lektioner
  • 9 quiz