Webbinarium: Marknadsföring på TikTok
Marknadsföring på TikTok ger dig insikter i vad TikTok är och hur det fungerar. Vilka målgrupper använder sig av TikTok och hur ser utvecklingen ut.
Vi tittar även på hur innehållet på TikTok förändrar sig organiskt och hur man kan hitta trender innan de slår igenom helt.
Vi avslutar med att gå igenom hur företag kan annonsera och skapa engagemang kring sitt varumärke på plattformen.
Detta kostnadsfria webbinarium riktar sig främst mot dig som marknadschef, Social Media Manager, egenföretagare eller du som studerar inom digital marknadsföring.
Se vårt webbinarium i efterhand. ↓
- Detta webbinarium har genomförts.
- 45 + 15 minuter
- Vad är TikTok och hur fungerar det?
- Hur ser innehållet ut?
- Hur kan företag utnyttja TikTok?
- Detta webbinarium är kostnadsfritt.
- Introduktion
- TikTok (Plattformen, målgrupper, användning) | 15 min
- Innehåll (Organiskt, annonser) | 15min
- Annonsering (Format) | 15min
- Frågor | 15 min
- Avslut
Emil Pettersson
ZKOND Digital Agency
Emil Pettersson driver byrån ZKOND Digital Agency. De specialiserar sig på Performance Marketing och att testa nya kreativa lösningar. Emil började sin karriär i Försvarsmakten där han även utbildade sig till instruktör och arbetar idag tidvis med att utbilda soldater. Tiktok blev ett brinnande intresse tidigt då potentialen att använda rörligt kort material skulle kunna betyda enklare och kortare annonser samtidigt även kunna nå en yngre målgrupp som lämnat Meta med tiden.